wtorek, 2 lipca 2019

Studia w USA - gdzie aplikowałam i na co się zdecydowałam


Aplikując na studia skupiłam się na obszarze, który znam i jest mi już dość bliski, czyli tu, gdzie mieszkam i okolica. Zapytacie dlaczego? Po pierwsze mam tu moją host rodzinę, która bardzo mi pomaga, no i mam też znajomości :D No i kwestia pogody. Naprawdę przyzwyczaiłam się do tego klimatu i strasznie nie chciałabym go zmieniać i przenosić, się tam, gdzie jest zima, taka prawdziwa.
Aplikacje wysłałam do kilku College i na jeden Uniwersytet. Pozytywne odpowiedzi otrzymałam z 3 College i Uniwersytetu i o nich napiszę poniżej.

Pasadena City College



Los Angeles City College



Santa Monica College 


California State University Long Beach

Nadeszła ta chwila, żeby w końcu napisać, jaką podjęłam decyzję i co wybrałam. Powiem wam, że to było totalnie trudne do zrobienia. Wybranie z 2-óch opcji, czy wracam do Polski na studia, czy jednak będę studiować w USA, a później wybranie spośród 4 szkół było bardzo trudne. Spędziłam wiele dni na myśleniu, oraz przegadałam wiele godzin z rodzicami.


Wybrałam jednak studia w Stanach, bo jeśli mam taką możliwość, to czemu by nie wykorzystać tej szansy. Kierunek to Administration of Justice - napiszę o nim za chwilę, a moja przyszła szkoła nazywa się Santa Monica College (w skrócie SMC) i jest 2 letnim community college, na którym uczy się ponad 30 tys studentów i jest liderem wśród college z Kalifornii, z których studenci transferują na 4 letnie Uniwersytety. Zaletą jest również piękny kampus, gdzie jest wiele zieleni i palm, oraz to, że od plaży oddalony jest zaledwie 1,5 mili, czyli 30 min na piechotę. Super będzie po zajęciach lub w weekend pójść sobie na plażę żeby odpocząć, albo się pouczyć.


Zastanawiacie się, co to jest to całe Administration of Justice? Najprościej mówiąc jest to połączenie prawa karnego, kryminologii i kryminalistyki. Czyli wszystko po trochu, co mi pasuje, bo jeszcze do końca nie jestem pewna, w którą stronę chciałabym pójść, czy może bardziej w prawną, czy naukową, a może służby mundurowe? Mam nadzieję, że te 2 lata nakierują mnie już na tyle, że podczas wyboru Uniwersytetu, będę już pewna tego, co chcę robić w przyszłości. Na szczęście program jest na tyle różnorodny, że będę mogła wybrać różne przedmioty i dzięki temu przekonam się, co mi bardziej pasuje.

Teraz myślę już tylko o tym, jakie wybrać kursy, na które i tak zapiszę się dopiero po rozmowie z counselorem, zaraz po powrocie do Stanów.

24 komentarze:

  1. Super! Jeżeli masz taką możłiwość to oczywiście zostań w USA i kształć się tam ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje! Ja też spróbuję dostać się na studia podczas swojej wymiany, myślę o tym od dawna i widzę, że jest to możliwe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki! Świetnie, że masz szanse uczęszczać na studia w USA, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość szkół tutaj jest dosyć ładna, a palmy naokoło na pewno dodają uroku :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy kierunek! Kampusy są prześliczne! Sama chciałabym studiować za granicą, jednak Stany są dla mnie trochę za daleko. Życzę Ci powodzenia, super, że masz takie możliwości! I takie małe pytanie: czym się w USA różni college od uniwersytetu?
    Buziaki ❤️
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Dziękuję :*
      College jest 2 letni i kosztuje dużo mniej niż Uniwersytet i otrzymuje się po nim Associate Degree, a Uniwersytet jest przeważnie 4 letni i otrzymujesz bachelor degree, odpowiednik naszego licencjata i oczywiście później możesz na tej uczelni zrobić i magistra i doktorat. Po 2-óch latach college przeważnie ludzie przenoszą się na Uniwerki, co obniża koszty nauki.

      Usuń
  5. Myśle ze to bardzo dobra decyzja, zeby studiować w USA. To było zawsze moim marzeniem

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę powodzenia! Ja do USA będę się jako już wybierać tylko aby zwiedzić je, bo wole mieszkać w Niemczech :)
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka wyprowadziła się z rodzicami do Niemiec i jak już ogarnęła dobrze język, to też mówi, że dobrze jej się tam mieszka :) Dziękuję!

      Usuń
  7. WoW gratuluję bardzo! Jesteś super odważna, nie bałaś się tak wyjechać do stanów i zostawic rodzinę i przyjaciół??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Olka21 lipca 2019 08:53
      Dziękuję! :) Bać się, nie bałam, w końcu spełniałam swoje marzenie, na które świadomie się zdecydowałam. A co do zostawienia rodziny i przyjaciół, to prędzej czy później większość ludzi tak robi, np. wyjeżdżając na studia na drugi koniec kraju. Ja po prostu wybrałam się nieco dalej XD

      Usuń
  8. Niesamowite! Gratuluję Ci bardzo imienniczko :D Kampusy robią wrażenie, a USA samo w sobie jest moim ogromnym marzeniem!
    Pozdrawiam serdecznie, dołączam do grona czytelników
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  9. Żałuję że kiedyś sama nie odważyłam się na wyjazd na studia gdzieś daleko. To super sprawa i bardzo dobrze, że zdecydowałaś się na te w Stanach, do PL zawsze można wrócić, a takie doświadczenie genialne, zazdraszczam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To była najtrudniejsza decyzja w moim życiu, ale cieszę się, że się odważyłam :)

      Usuń
  10. Kochana gdybym miała możliwość studiować w Polsce, a zagranicą z pewnością długo bym się nie zastanawiała. Jedyną przeszkodą mogłoby być pozostawienie rodziców w Polsce... USA nie leży kilometr czy dwa od domu rodzinnego...
    Życzę powodzenia i spełniania swoich marzeń :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :* Dokładnie, najgorsza jest rozłąka z najbliższymi.

      Usuń
  11. Moim zdaniem warto studiować każdy kierunek, którym jesteśmy zainteresowani, a ukończenie studiów przybliży nas do znalezienia wymarzonej pracy. Kryminologia i kryminalistyka z pewnością jest ciekawym kierunkiem i daje duże możliwości. Sam jestem absolwentem Wyższej Szkoły Prawa we Wrocławiu, na której studiowałem ten właśnie kierunek. Wiedza zdobyta podczas studiów pozwoliła mi na poznanie tajników tego zawodu, a zdobyte umiejętności dziś sprawdzają się w pracy zawodowej. Jeśli interesują Was tego typu zagadnienia i macie plan na swoją karierę zawodową, na pewno warto wybrać się na takie studia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taki obszerny komentarz. Masz rację, ten kierunek jest fascynujący i otwiera drzwi do spełniania się na wielu płaszczyznach.

      Usuń
  12. Super, że zdecydowałaś się zostać zagranicą! :) Sama jestem w trakcie studiów na specjalności Kryminologia i kryminalistyka w Warszawie, a po ich ukończeniu chętnie kontynuowałabym naukę właśnie w USA. Świetna okazja by przyswoić nową wiedzę, nauczyć się porządnie języka i poznać wielu ciekawych ludzi. Fajnie, że masz możliwość wyboru różnorodnych przedmiotów na studiach. Kryminalistyka jest naprawdę ciekawa i mam nadzieję, że się w tym odnajdziesz tak jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz :) Z tą kontynuacją może być różnie. Jest to kierunek z tych, których część materiału się nie pokrywa, kiedy chcesz kontynuować naukę, którą zaczęłaś w innym kraju. Chodzi o to, że uczelnie mogą zaliczyć Ci magistra lub licencjat, ale nie muszą, bo jednak różnica w programie będzie. Tutaj uczysz się prawa tutejszego i nie dość, że krajowego, to osobno jeszcze stanowego, więc tego nie będziesz wiedziała po polskich studiach wiadomo. Ale i tak wszystko zależy od uczelni. Mogą zaliczyć Ci to, co już masz, ale np. będziesz musiała wziąć jakieś dodatkowe kursy.
      Pozdrawiam i życzę Ci, żeby i Tobie się udało :)

      Usuń

  13. Nie każdy jest tak odważny by jechać studiować do USA więc jestem pełna podziwu. Również o tym myślałam, ale ostatecznie zrezygnowałam i będę tu u nas się kształcić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :*

Copyright © 2016 Olka w USA , Blogger